Biológia előkészítő

Az előkészítő a biológia szakra felvételiző diákokat készíti fel a felvételire. A szakkörön részt vevő diákok a megyei biológiaversenyen is sikeresen szerepelnek.

Heti egy órában főleg a nyolcadik osztályos tananyag elmélyítése mellett plusz ismereteket is kapnak a gyerekek. Az utolsó hetekben, már a tételek húzásával is ráhangolódunk a felvételire.
Azok a diákok, akik a tanév elejétől részt vesznek az előkészítőn és rendszeresen készülnek, szinte kivétel nélkül sikeres felvételi vizsgát tesznek.

Vékony Istvánné Erika néni 

JAM - Diákvállalkozás

Iskolánkban már nyolc éve van lehetősége a felső tagozatos gyerekeknek diákvállalkozást alapítani.  

A vállalkozás tagjai heti két órában főleg ünnepekhez (karácsony, húsvét) kapcsolódó díszeket, tárgyakat készítenek.

Eddig már negyedszer vettünk részt a veszprémi karácsonyi vásáron. A gyerekek nagyon büszkék voltak arra, hogy a vásárban árulhatták az általuk készített dolgokat, hogy  ők is ugyanolyan bódéban árulhattak, akárcsak az „igazi” kereskedők. Nagy büszkeséggel írták meg a vásárlásokkor a nyugtatömb számláit is.

A Diákvállalkozás szakkörben gyerekek megtanulnak egymással dolgozni, egymás munkáját megbecsülni és értékelni. Képességeik, készségeik nagy mértékben fejlődnek. 

Vékony Istvánné Erika néni


 

Gyöngyfűző szakkör

Iskolánkban a gyöngyfűző szakkör 2010 óta működik. Heti egy órában a vállalkozó kedvű tanulók megismerkednek az alapanyagokkal, a gyöngyök felhasználási lehetőségeivel, a fűzéshez használt eszközökkel. Megtanulnak mintát olvasni, majd saját maguk tervezik meg az elkészítendő munka színvilágát. A komoly küzdelmek, sokszor heteken át tartó kitartó munka árán elkészült alkotásokkal a szakkörösök megörvendeztetik saját magukat, szüleiket, nagyszüleiket, barátaikat.

Jó hangulatú foglalkozásokon tanulják meg a gyerekek, mekkora értékkel bír a saját maguk által elképzelt, majd megfűzött munka. Büszkén mutatják a többieknek elkészült állataikat, virágaikat, ékszereiket, a karácsonyi ünnepek előtt pedig szárnyalnak az angyalok és csillagok között.

A gyöngycsodákat a munka elkészültekor a gyerekek hazavihetik, de a kész darabokat bemutatták már az aulában elhelyezett vitrinkiállításon, vagy közös szakköri alkotásukat az ebédlőben elhelyezett adventi kiállításon is.

Cikk folytatása

Gyermekjóga

A gyermekjóga óra fajtái:

- kismama, baba, családi, ovi, suli és tini jóga, valamint vegyes csoportok

A gyermekjóga iskolánkban elsősorban a kisiskolásokat (1-2. oszt.) célozza meg, de a heti 1x működő 45 perces szakköri órára 1-4. osztályos diákok jelentkezhetnek. Ebben a korban még nagyobb jelentőséggel bírnak a gyermeki lét sajátosságai: a mozgás, a játék, a mese. Ezúton érzelmi neveléssel, a jóga eszközrendszerével történik a mozgás, fejlesztés, tanulás. Nagyobb korban másképpen, az életkori sajátosságokhoz kapcsolódóan, komolyabb témák meghatározásával zajlik egy jóga óra, amely közelít a felnőtt jógához.

A gyermekjóga óra a  gyerekekre gyakorolt komplex hatásmechanizmusával eltér egy hagyományos testnevelés órától, bár vannak közös pontjaik. A megfelelő gyakorlatok alkalmazásával javulhat a gyerekek vizuális észlelése, irányíthatóvá válhat a figyelem (általánosságban), a megkésett beszédfejlődés beindítható, ezáltal javul a hallás, a beszédértés. Valamint a gyermekjóga megtanítja:

Cikk folytatása

Alsós énekkar

Alsó tagozatunkon az énekkar játékos formában működik.

A foglalkozásokon csendjátékokat, ritmusjátékokat, népi gyermekjátékokat játszunk. Vidám gyerekdalokat, népdalokat, kánonokat, kétszólamú énekeket énekelünk. Érdekes, zenéhez kapcsolódó videókat, filmrészleteket nézünk.

Mert a zene, a jó zene fejleszt.

Fejleszti a kommunikációs készséget, egymásra figyelést, mert éneklésnél figyelni kell a közös tempóra, szövegre, hangerőre.

Fejleszti az érzelmi intelligenciánkat, mert éneklés, zenehallgatás közben érzelmeinket használjuk.

Az agyféltekéket összerendezi, mert éneklés, zenélés közben egyszerre dolgozik a bal oldal, ami a ritmust, a dallamot , és a jobb oldal, ami az általuk kiváltott érzelmeket koordinálja.

Sőt....

Cikk folytatása

Magyar nyelvi előkészítő

Belovicsné Kovács Szilvia

A továbbtanulás minden nyolcadik osztályos tanuló életében meghatározó. A középiskolákba való bejutás egyik feltétele a központi felvételi megírása magyar nyelvből és matematikából. A legtöbb diák számára ez az első komoly megmérettetés, ezért érdemes időben elkezdeni felkészülni rá. A tanórai kereteken kívül erre lehetőséget biztosít a magyar nyelvi előkészítő is.

Ez olyan foglalkozás, amely segítséget nyújt a nyolcadik évfolyamosok számára a felvételire történő még alaposabb felkészülésben. Tematikája illeszkedik a felvételi feladatsorokéhoz, így alkalom nyílik a felvételi feladattípusainak – magyar nyelvi, szövegértési, valamint szövegalkotási feladatok – gyakorlására. Az előkészítőn használt feladatlapokat mindenki megkapja, azok gyűjtésére egy mappa javasolt.

A foglalkozások az első félévben heti rendszerességgel 45 percben zajlanak a tanítási órákat követően, általában a 6. vagy 7. órákban. Az előkészítőkön való részvétel szándékát tanév elején kell jelezni. A csoport tagjainak száma általában 10-20 fő, az alacsonyabb létszám az egyéni és egyedi problémák megoldását is jobban lehetővé teszi.

Bábszakkör

A Botev iskolában 2004-ben kezdtem el az első bábcsoportommal foglalkozni. A gyerekek az 1-4. osztályokból érkeztek, s az évek folyamán több alkalommal megmutathatták tehetségüket. Gyakran léptünk fel iskolai rendezvényeken, a Comenius projekt és a német nemzetiségi tagozat szervezésében többször örvendeztettük meg az óvodásokat. Német nyelvű előadásunkkal megyei versenyen szereztünk rangos minősítést.

A szakkörben részt vevő gyerekek a mindennapokban egy nyugalmas kuckóra lelnek, ahol meghallgatják egymás örömét és bánatát. Az önálló véleményalkotás gyakorlása, a saját ötleteik elfogadtatása közben tanulják meg egymás személyiségét tisztelni. Észreveszik, hogy a bábelőadás sikerességének érdekében együtt kell működniük, végig ki kell tartaniuk.

A műhelyben komplex módon fejlődnek a gyerekek készségei, hiszen ebben a műfajban együtt él a zene, a képzőművészet és az irodalom. Az alkotás folyamata pedig kreativitásra ösztönzi őket.

A bábozás csodájának felfedezése közben feloldódnak a bennük lévő feszültségek, fejlődik a szókincsük, szép kiejtésük, kézügyességük, gazdagodik az érzelemviláguk.

A bábjáték öröme, a hosszas munka utáni közös siker átélése mindig arra ösztönzött, hogy a mai világunkban is szükség van ilyenfajta értékteremtő, alkotó tevékenységekre.

 

 

Nagyné Jakucs Erika

Cikk folytatása