Hangszerbemutató

Június 1-jén a Csermák Antal Zeneiskola tanárai egy jó hangulatú hangszerbemutatóval örvendeztették meg kisdiákjainkat. Igazán jó hangulatúra sikerült a bemutató, a gyerekek együtt énekeltek a zenészekkel, sőt néha még táncra is perdültek a felcsendülő ismerős dallamokra.


Cikk folytatása

"Virágprojekt" a napköziben

"Az élet nem elég - mondta a pillangó -, kell egy kis napfény, szabadság és egy kis virág.".

Hans Christian Andersen

Ebben a tanévben a napközis kézműves játszóházakat a virágok jegyében szerveztük meg. Ősszel színpompás őszirózsákat készítettünk, a karácsonyi ünnepek előtt különleges Mikulás virágokkal díszítettük az osztályokat, a közös tereket. Május 27-én a „Virág projekt” lezárásaként pedig kedves, szívmelengető tavaszi alkotásokat állítottunk elő, amelyek mindnyájunk örömét szolgálták. 

Az alkotások a képre kattintva megtekinthetők:

“Maradj az iskolában, majd mi megyünk!”

Nagy örömünkre, idén sem maradtunk színházi élmény nélkül. “Maradj az iskolában, majd mi megyünk!” programsorozatnak köszönhetően nem mi, hanem a Veszprémi Petőfi Színház jött el  iskolánkba, és mutatta be a sportpályán a Kukamese című mesejátékot. Darabban szó volt  barátságról,  szerelemről, izgulhattunk a mese szereplőiért. Mindeközben sok hasznos dolgot tanulhattunk meg környezetvédelemről, szelektív hulladékgyűjtésről, újrahasznosításról, komposztálásról. Előadásnak köszönhetően biztosan tudatosabban fogunk odafigyelni környezetünkre. 




Iskolánk az Új Köznevelés szaklapban

A Digitális Témahét keretében megvalósult Kutatás Projektünkre felfigyelt az Oktatási Hivatal és a felmérésről szóló cikkünket megjelentette az Új Köznevelés című magazinban.  Megtiszteltetés számunkra, hogy egy országos szakmai lapban publikálhattuk a 8.b és 8.d osztály által készített projektet, mely Décsy Dóra, Gábor Andrásné és Kléri István pedagógusok támogatásával készült.
Cikkünket itt olvashatják: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/digitalis-temahet-2021

A magazint az alábbi linken tekinthetik meg: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/lapszamok/2021-4

Gratulálunk a diákoknak és a pedagógusoknak!

Csodálatos Föld

A 2.a osztályosok etika óra keretében a "Csodálatos Föld" címmel projektfeladatot kaptak. Különböző módon, szabadon választott technikai megoldásokkal - rajzzal, plakát tervezésével, képek gyűjtésével, PPT összeállításával stb. - mutathatták be a Föld bolygó szépségeit, természeti és épített környezetünket, már látott vagy vágyott tájait. Voltak olyan gyerekek, akik a bolygó szerkezetét, a Naprendszerben elfoglalt helyét prezentálták. A jelenléti oktatásban tanulók az otthon tanulókkal, az otthoniak velünk  osztották meg élményeiket, alkotásukat egy komplex óra keretében. Mi így tisztelegtünk a "Föld napja" előtt.

Az alkotásokat a képre kattintva tekinthetik meg.

 És íme egy videó: https://www.dropbox.com/s/dw6ekgte2z67ltp/Video%202021.%2004.%2025.%2011%2019%2011.mov?dl=0

 

A magyar költészet napja

Az irodalom egész életünket végigkíséri. A magyar költészet napját Magyarországon 1964 óta József Attila születésnapján, április 11-én ünnepeljük. Ebből az alkalomból minden évben országszerte kulturális programok, irodalmi rendezvények, kiállítások, versenyek, költőtalálkozók, könyvbemutatók várják az érdeklődőket, ahol klasszikus és kortárs költők versei egyaránt szerepelnek. Gyakran diákok, vagy éppen a ma is élő szerzők tolmácsolják a költeményeket.

József Attila, a magyar költészet egyik legkiemelkedőbb alakja, 1905. április 11-én született Budapesten. Szegeden, Bécsben, majd Párizsban tanult, miközben megismerkedett az akkori német és francia költészettel. Magyarországra hazatérve kapcsolatba lépett az illegális munkásmozgalommal. Zaklatott magánélete, rendszertelen életvezetése miatt összeomlott az idegrendszere. A költő 1937. december 3-án a balatonszárszói vasútállomáson egy vonat alá került és szörnyethalt. Posztumusz Baumgarten-díjat kapott 1938-ban, majd 1948-ban életművét Kossuth-díjjal tüntették ki.

 

 

DIGITÁLIS TÉMAHÉT - KUTATÁS PROJEKT

Iskolánk 8.b és 8.d osztályos tanulói (47 diák) a Digitális Témahét keretén belül kutatást végeztek a felső tagozatos diákok körében, hogy tudományos módszerekkel vizsgálják, hogyan változott a boteves diákok élete a vírushelyzet és az online oktatás hatására. Ezt az aktuális kutatási témát közösen választották ki és érdeklődési kör alapján alakult kisebb csoportokban vizsgálták a felsős tanulók életének és szokásainak változásait. A Kutatás Projekt eredményeit ITT publikáljuk, hogy a tanárok, a szülők és a diáktársak nagyobb rálátást kapjanak a gyerekek életében bekövetkezett változásokra.

Cikk folytatása